2024lambermont.reismee.nl

Dag 88. Vals spelen

In de blog van gisteren is een rare fout geslopen. Wij ontdekten dit al heel snel: vanmorgen!!!๐Ÿ™ˆ Het eerste deel ontbrak en er zat een rare witte achtergrond achter de regels. De blog heb ik verwijderd en daarmee ook de reacties die we nog niet gelezen hadden. Vanmorgen is het hele verhaal (na wat ge-emmer) toch volledig geplaatst.

Vandaag trouwen Nelleke Jans en Chris Onbekendenaam. Op de afd. Video's staat een mooi stukje muziek ter ere van Nelleke en Chris.

Half 9 reden we weg vanmorgen. Eerst naar de Lidl in Como om daarna naar de grens te rijden. In Como werden we een straat in gedirigeerd die we niet konden nemen omdat hij verboden in te rijden was. Op dat moment had Herman nog geen last van burgerlijke ongehoorzaamheid. Geen probleem vond Herman, ik rij anders. Ja.....maar dan moet je niet een andere straat nemen die overgaat op eenrichtingsverkeer! Draaien was geen optie tenzij we de sleurhut zouden loskoppelen en een verkeersinfarct op poten wilden zetten. Dus restte ons de burgerlijke ongehoorzaamheid en heeft Herman de hele handel door dat straatje gereden. Uiteindelijk bereikten we de Lidl. Boodschapjes gehaald en op naar de grens.

Aangezien we geen geloofwaardig uiterlijk hebben voor criminele ouderen, mochten we meteen Zwitserland in. Onderweg n koffietje genuttigd, eigen koffie want dat wegrestaurant draait je een poot uit voor n kopje koffie, en weer door richting de Gotthardtunnel.

60 minuten vertraging ivm file voor de Gotthardtunnel. Herman wist een oplossing: we nemen de parallelweg! En dan voegen we aan het einde, vlak voor de tunnel in ...ja, hou maar stil, WIJ weten ook wel dat zoiets valsspelen is. Maar toch: we besloten (tegen alle waarschuwende stemmetjes in mijn hoofd) deze "truc" uit te halen. Zoals mij geleerd is gebeurde: God straft onmiddellijk EN afdoende! Zwitsers ook! Die mooie weg, waarop we langs die file van 4,5 km scheurden, eindige bij een benzinestation......waar politie stond๐Ÿ™ˆ. Niet geintimideerd door die knapen parkeerden wij onze hele handel om eerst in de caravan naar de wc te gaan. Even dachten we echt dat het zou lukken, even.......En toen stonden daar die nare mannen in hun regenpakjes. Nee! U mag niet linksaf, u moet rechtdoor DAAR is de pas die u over moet! Nee meneer, we moesten tanken en we kunnen die pas niet nemen met onze caravan. We moeten dus echt door de tunnel.....Helaas..

We zijn dus omgeleid en helemaal terug gereden tot we eindelijk weer op de snelweg naar de tunnel kwamen......en sloten achteraan de file aan. Kortom: n potje Monopoly met het kaartje " ga terug naar Start, u ontvangt geen 200 euro". Wraaklustig volkje daar.

De rest van de rit verliep voorspoedig. Tunnel in en tunnel uit. Nog n kop koffie en een broodje genuttigd en om 17.00 uur waren we dan op de camping die de slogan hanteert: "Hoe fijn is chagrijn, laat uw humeurtje lekker blijken, hier mag je overal over zeiken". De mevrouw aan de receptie is ronduit snauwerig en onvriendelijk, dat was vorig jaar exact hetzelfde. Daarnaast hebben ze blijkbaar een humorloze zanikbehoeftige bejaarde ingehuurd, om meteen tegen nieuwe gasten te gaan lopen aan zeuren.

Herman heeft de luifel uitgetrokken om te laten drogen van de bui van gisteren. De grasmatten liggen te drogen om morgen als nieuw op een andere camping in de regen te worden gelegd. Ik zit met een ijspacking om mijn voet, want daar gaat het niet echt goed mee. Glas wijn erbij, boek erbij en straks lekkerr risotto met peasmakers kip cashew. We genieten nog steeds en.....we hebben nog steeds lol en vooral MOOI WEER.30 graden.

P.S. niet geheel zonder leedvermaak hebben we vanmiddag toen we in de file voor de tunnel stonden gekeken naar andere sukkels zoals wij...

Marjan Witzel

Eerlijk duurt het langstโ€ฆ. En ach wat maakt het uit. Tijd zat toch?

Bea

Beterschap met je voet ๐Ÿ€๐Ÿท

Mien

Het is altijd te proberen om vals te spelen alleen lukt het niet altijd maar wel leuk verhaal sterkte met je voet dikke knuffels voor beide

Alie

Wat een gebeuren,