2024lambermont.reismee.nl

Dag 85. Valse weergoden

Nadat we gisterenavond een bak regen over ons heen hebben gekregen, begon de dag zonnig en volgens de weerberichten zou het vanavond pas wat gaan regenen. Wij goedgelovige sukkels tuinden daar natuurlijk in. Dus na zeer uitgebreid koffie te hebben gedronken en ontbeten, hadden wij geen haast met de dagelijkse klusjes. We namen daarna nog een koffietje en besloten, gezien het stralende weer en de niet vooruitgaande buien op de weersite, op ons jan boerenfluitjes te gaan boodschapperen. Sterker nog: de Spar had niet wat we zochten, dus we reden nog een kwartiertje verder. Volkomen gelukzalig met de door ons gewenste boodschappen kwamen we dus winkel nr.2 uit, om vervolgens vrolijk richting de camping te rijden. We zagen een middagje zwembad bewaken, water controleren, de bar van overjarige wijn afhelpen helemaal voor ons. Ja! En wat we ook voor, maar vooral ineens opzij van ons zagen was een héle rare kleur lucht . Zo ter hoogte van waar onze camping lag.....We dachten eerst nog te hallucineren door de warmte, maar zó warm was het niet. De stoelen staan niet onder de pui, de handdoeken liggen er op, een deel van de was van gisterenavond hangt te drogen .....ineens waren we klaarwakker! Karren met die hap. De eerste dikke vette druppels vielen. Herman reed in flink tempo, 50 km. Is flink in deze!, de berg op. Op de camping hebben we als razenden de handdoeken, was en hele handel in veiligheid gebracht. Hehe, gelukkig ......oh! Van pure schrik stopten de wollen met water lozen.

In de namiddag zijn we, ondanks af en toe een buitje, heel dapper naar het terras gehobbeld. We waren niet de enigen. Gezellig dus. We zijn wel kampioen " glas en zooi redden van de bui" want ook daar begon het te regenen.......tot we binnen in de bar zaten.

Ja, kijk, dit soort pesterijtjes van de weergoden stellen we niet op prijs. En daarom vertrekken we vrijdagmorgen richting Como. Nee! Niet morgen, want dan gaat daar volgens de voorspellingen, 46 mm regen vallen. Dus morgen gaan we afscheid nemen van al het leuke en lekkere eten, de vrijheid en de lol. Dat laatste zetten we overigens in Bemmel vrolijk voort.

Mien

Toch best een leuke dag met af en toe een paar druppels verders viel het best mee wij niet veel zon gezien en hier soms een buitje

Alie

Goeie afspraken maken met Pluvius, mogelijk houdt hij rekening met jullie wensen.