2024lambermont.reismee.nl

Dag 83. Koukleumen

De dag is vandaag wat minder zonnig dan vorige dagen. Dus ook wat minder warm. Geen 34C, maar slechts 29C. 🌞. En aan het einde van de middag waarschijnlijk iets van 26-27. Nu horen we jullie denken: “dat is toch een heerlijk warme temperatuur.” Ja, maar wanneer je zoals ons al iets van twee maanden in de 30+ hebt geleefd, dan voelt 26 wat fris aan. Dat wordt nog wat wanneer we volgende week weer in Nederland zijn. We hebben nu begrip voor de mensen die uit b.v. Indonesië komen en die een dikke jas aan hebben bij 27C, terwijl wij bij die temperatuur lopen te puffen. Die mensen hebben het dan ook wat frisjes. Maar goed, nu het hier wat minder warm is, wordt de overgang naar het Nederlandse klimaat ook wat minder groot.

We hebben wel een tijdje gepraat wanneer we nu precies hier vertrekken en hoe lang we in de Eifel blijven staan. Het punt is, dat de weersverwachtingen voor de restvan onze vakantie (nog 1 week), zowel in N-Italië, Zwitserland, Zuid-Duitsland en de Eifel niet zo heel erg goed zijn. Veel regen, temperaturen tussen de 21 en 25 C. Lopen is datgene wat we in de Eifel graag zouden doen. Maar de enkel van Marieke laat geen heftige wandelingen toe en wandelen in de regen is ook geen optie. Dus al deze overpeinzingen hebben er toe geleid dat we hebben besloten om niet 3 dagen in de Eifel te gaan staan, maar gewoon maar 1 nacht. En dat betekent dat we dus niet woensdag hier weggaan, maar pas vrijdag. Dus nog 2 dagen extra in de warmte hier in Italië.

De dag begon zoals alle andere dagen hier: rustig opstaan en ontbijten, opruimen, schoonmaken, enz. Daarna zijn we met de auto ernstig binnendoor naar een heel oud en piepklein dorpje gereden. Het zou volgens het internet onbewoond moeten zijn, maar dat bleek toch niet echt het geval. Onderweg begon het zowaar zo maar eens een beetje te regenen! Vreemde gewaarwording. Dat hebben we al heel lang niet meegemaakt. Het dorpje zelf was heel fraai maar ook heel klein. Hele oude weggetjes waarbij vergeleken de kinderkopjes in Nederland nog spiegelgladde asfaltwegen lijken. Zie de foto’s voor een indruk.

Daarna zijn we weer terug gereden op zoek naar een Trattoria. Maar die wij zagen waren allemaal dicht. Dus uiteindelijk hebben we gegeten bij een restaurantje waar we al eerder geweest zijn. Met een heerlijke gevulde salade en een buitengewoon, werkelijk uitzonderlijk lekker toetje: mascarpone met chocoladesaus. Daar kom je voor terug. Uiteindelijk zijn we weer op de camping beland. Hier had het op de camping nauwelijks geregend. We zijn vandaag maar niet in het zwembad geweest: het was te fris 😄😄. Maar wel op het terras gezeten met een drankje. Gelukkig zijn alle sekteleden van de afgelopen dagen weer terug naar hun eigen honk en de rust is wat dat betreft wedergekeerd.

‘s Avonds hebben we weer een keer pannenkoeken gegeten. Heerlijk. En nu zitten we weer naar de nachtkrekels te luisteren. Die vinden het gelukkig nog niet te fris.

Ans

Weer een mooi verhaal jammer dat het een beetje fris wordt voor jullie
Maar dat kun je oplossen door een trui of vest aan te doen
Groetjes

Mien

Jullie hebben weer een leuke dag gehad en veel gezien maar.geen winkels waar je kon kijken het was wel een apart dorpje