2024lambermont.reismee.nl

Dag 82. Dag sekte....

Na de regendans van gisterenavond waren we niet geheel verrast dat de zon moeite had met doorkomen vanmorgen. Maar het is gelukt. De temperatuur liep op tot 30 graden wat heel aangenaam was. Op de camping vonden de vaste gasten die wij spraken allemaal "iets" van de groep italiaanse naturisten die gisteren arriveerden. Iedereen had het er over. Meer een sekte dan een vereniging. De regendans is rond half 11 gisteren opgehouden en vanmorgen hadden ze weer een andere bijeenkomst. Het geheel leek dus meer op een sekte: een besloten club waar je niet tussen kwam. Mensen maakten geen oogcontact en mensen reageerden ook niet op een groet. Vanmiddag waren ze elkaar aan het beschilderen ( absoluut een talentloos clubje hoor) en daarna stapten ze met de verf op hun lijf in het zwembad! Over asociaal gesproken. Nu, 21.15 uur, lijkt het hele zwikkie te zijn vertrokken. Dit tot grote vreugde van alle vaste gasten EN de camping eigenaren.

Wij hebben dus vandaag de 100 ste verjaardag van onze moeder herdacht. En aangezien ze dus 6 weken geleden overleed, noemen we het haar onjaardag( bewoording van een lieve vriendin). Dus we haalden een lekker taartje. Grote voordeel dat we in Italië zitten: we hoefden dat lekkere taartje met niemand anders dan ons twee te delen 😁.

We zijn niet uit lunchen geweest, want dat taartje vulde prima. We hebben eerst een uurtje reuze gezellig gekletst met nieuwe gasten en zijn daarna het restant van de sekte gaan vervelen in het zwembad. De kabouter( man van de ouwe heks) leek iemand ten doop te houden of zoiets. Nou, wij zijn maar gaan spetteren en spatten, maar hebben ons wel geërgerd aan de mensen die met verf op hun lijf het bad in stapten en doodgemoedereerd die verf aan de wanden van het bad achterlieten. We hadden diep medelijden met Jasper en Ilaria, de eigenaren.Zo rond half zes zijn we met Dana een glas wijn gaan drinken.

We aten vrij laat, tegen half 8. Joyce en Mauricio vertrokken weer naar huis( uurtje rijden verderop) en nu is het veld waar wij op staan weer leeg. De chicaden zingen, wij hebben net de thee op en gaan op tijd onze koffer in .

Eva

Lekker dagje dus!

Mien

Jullie maken ook van alles mee dan hebben jullie een verhaal voor ons maar nu is het weer rustig ik heb vandaag ook aan mama gedacht