2024lambermont.reismee.nl

Dag 81. De regendans

Vandaag maar weer eens de bedden verschoond. Waarschijnlijk de laatste keer voor we weer thuis zijn. Het is hier dusdanig heet dat de was binnen een uur droog is. De tweede was hingen we om half zes op en was reeds om half acht al weer droog. Tja, het is nu half tien en nog 29 graden. Hopelijk koelt het wel af maar komt er geen regen. Hier verderop op de camping is n regiment alto's een regendans aan het uitvoeren.....in een kring en dan trommelen en bonken.....beetje aso om te doen als de andere helft van de camping lekker op het terras van de pizza avond geniet. Maar ja, misschien spelen ze een verkeerd nummer en werkt het niet😂.

Als lunch zijn we weer naar la Piazza geweest. Dana ging mee en we hebben heerlijk geluncht. Daarna vielen de oogjes haast dicht, maar we reden nog even langs de Coöp.

Terug op de camping even een was er in gestopt en de andere opgevouwen en het zwembad ingestapt. De alto's stonden namelijk schouder aan schouder in het bad( beetje overdreven) en er kwam een blonde ouwe heks met een muziekdoosje. Ze moesten de ogen dichtdoen en ik vermoed op de muziek mee bewegen. Dat was voor Herman teveel. Ze namen het hele badje in beslag en er werd hier iets opgedrongen, dat gevoel hadden we. Ik hou niet van dit soort dingen. Die ouwe taart leek nogal wat overwicht te hebben, anders dan overgewicht, en het komt allemaal erg sekte-achtig over. Dus wij begonnen gezellig te kletsen tegen elkaar in dat bad.

Om vier uur schonk Joyce een borrel weg, ze verjaarde vandaag. En we waren uitgenodigd hiervoor, dat was heel gezellig. Joyce is de Hollandse achterbuurvrouw die een Italiaanse man is getrouwd. En bij hun heb ik om hulp gevraagd toen Herman vorige week 's nachts ineens buiten westen raakte. Reuze gezellig dus op de camping.

We hebben vanavond een paar mini pizzaatjes afgebakken en zitten nu naar de regendans te luisteren. En echt waar: hier kunnen ze in de binnenlanden van Afrika nog wat van leren!

Ik hoop en spreek de wens uit dat de trommels per ongeluk kapot springen, de klepperhoutjes door midden breken en er een plaatselijke hoosbui komt precies op hun veld! En als DAT gebeurd ga ik er heen met mijn spiegeltjes en kraaltjes en roep op afstand al vast: ik kom in vrede! 👹

Mien

Het was weer.een drukke dag maar wel gezellig leuk dat jullie fijne buurtjes hebben.hoop dat de trommels ontploffen en de houtjes breken en dat jullie rustig kunnen slapen

Marjan Witzel

Hahaha heerlijk verhaal weer! 😄

Alie

Dat je iets mag beleven: een regendans en je hoeft er niet eens voor naar Muiden Afrika.

Loes

Misschien kunnen jullie de zonnegroet doen!