2024lambermont.reismee.nl

Dag 76. Grotten en bruggen

We hebben besloten dat we hier niet a.s. woensdag al weggaan. Dat was wel de planning, maar het weer op de route terug naar NL is niet overwegend mooi. Terwijl het hier de komende week nog prachtig weer is. Dus waarom zouden we ons gaan verplaatsen naar campings die minder relaxed zijn als deze en waarbij het weer slechter is. Onzin toch? Dus we blijven hier in ieder geval tot maandag 2 september. Dan kijken we wel weer verder.

Vanmorgen, na alle bekende werktaakjes, zijn we in de auto gekropen en op weg gegaan naar de “Grotte di Labante”. Het leuke hiervan is dat hier een natuurlijke bron is waarbij het water niet omhoog borrelt, maar juist vanuit een hoge rots omlaag valt. Het resultaat is een prachtig begroeide rotspartij met mos en varens. Het zal in de hoogzomer-periode best wel druk zijn, maar nu was er bijna niemand. Heerlijk rustig dus. Daarna zijn we doorgereden naar een oude brug. Nou bleek die niet zo bijzonder te zijn. Maar de omgeving was zoals altijd prachtig en we hebben ervan genoten. Na de brug weer terug naar de camping. Al met al meer dan 100 km gereden. Best wel veel op die smalle slechte wegen. Gelukkig weinig verkeer dus toch ontspannend.

Terug op de camping was het iets van 27 C en sluierbewolking. Niet echt lekker om in het zwembad te duiken. Dat hebben we dus maar overgeslagen. En nu zitten we weer heerlijk met koffie en thee lekker buiten te genieten van de rust.

Eva

Een super leuk uitje! Wens jullie een mooie slaap toe

Mien

Jullie hebben weer een mooie leuke rit gehad echt ontspannen dat is vakantie