2024lambermont.reismee.nl

Dag 71. Naar Marzabotto en....een jarige job

Om half 10 reden we vanmorgen weg uit Badiaccia op weg naar de camping bij Marzabotto. De route ging louter over snelwegen en we schoten dus lekker op. Zo gaan 200 km snel. Onderweg even wat langzaam rijdende file gehad, kopje koffie en boterhammetjes genuttigd en zo kon het gebeuren dat we om half twee voor de poort van de camping stonden. We weten de code van de deur, maar Jasper trekt onze sleurhut omhoog met de jeep, onze auto trekt dat net niet. We hebben, samen met andere new arrivals, een half uurtje gezellig gekletst en daar was Jasper. Ons ouwe stekkie was vrijgehouden en om 3 uur stond alles en was de caravan gebruiksklaar. We hoorden dat het hier de afgelopen drie dagen stevig geregend heeft. Dat zagen we al aan alle plassen water onderweg. Gevolg van de regenbuien is dat het zwembad een stuk koeler was. We zijn gewend aan 32 graden voor het water hier, maar nu was het 25 graden. En ja, als het dan buiten 32 graden is dan lijkt dat koud. Maar het voelde best lekker.

Het is heerlijk rustig hier. De chicades zingen als vanouds en daar genieten we enorm van. Ilaria (vriendin van Jasper) wist te vertellen waar ik hier amandelolie kan kopen. Ik dacht dat je dat in Italië gewoon bij de supermarkt kon kopen, maar dat is een misverstand. Maar in Marzabotto zit een natuurwinkeltje en daar hebben ze het. Ik denk dat ik het in Nijmegen ook wel bij de Italiaanse winkel kan kopen.

En als laatste nieuwtje: onze vriendin Marieke Blijleven is vandaag 60 geworden! Ze heeft nog geen wandelstok, kortingskaart 60+ voor de Mookse bingo, oefenrollator voor barre tijden of een leesbril voor verkeersborden te lezen. Mochten jullie iets cadeau willen doen in deze, of een felicitatie achterlaten hieronder, dan weet ik zeker dat deze jong bejaarde dame dit vast op prijs zal stellen. Marieke: welkom bij de club der wijzen, ouderdom die moet je prijzen.

Speciaal voor Marieke staat er onder " video's" een stukje van Jan Blaaser: verjaardag .

Mien

Wat fijn dat jullie zo ontvangen werd en op jullie vaste plaats.bij deze wil ik marieke hartelijk gefeliciteerd en nog veel gezonde jaren proost