2024lambermont.reismee.nl

Dag 66, water en vuur

De caravan uit de staanplaats halen, hellinkje op, bleek in een vloek en een zucht geregeld te zijn. We hadden daar erg tegenop gezien, omdat het plaatsen een voetje had gekost. Gevolg was dat we vanmorgen om half 9 vertrokken naar Baddiacci en daar om kwart voor 11 aankwamen. Vorig jaar was de camping nagenoeg leeg, lel van een camping aan het meer, nu waren er nog twee plaatsen beschikbaar! Daar waar we vorig jaar het veld deelden met drie andere stellen staan er nu zeker 100 campers, caravans en tenten.

De caravan neerzetten was snel gebeurd, dus we zaten om half 12 aan de koffie. In deze omgeving zijn verschillende mooie stadjes waar we graag nog een keer naar toe zouden gaan. Maar of dat lukt met mijn enkel is een ander verhaal.

De middag hebben we, na het boodschappen doen, doorgebracht in het zwembad. De voorzieningen op deze camping zijn heel goed. Op de weer site werd aangegeven dat het hier zondag en maandag een waterballet zou worden. Maar blijkbaar is er in Turijn al zoveel water gevallen, dat de beloofde 34 mm hier teruggedraaid zijn naar 10 mm. We vertrekken volgende week woensdag naar Marzabotto en daar zijn ze zondag, en vooral maandag, wel flink de sjaak. Wij zijn mooi weer kampeerders, dus mijden Marzabotto even tot de plons gevallen is.

De omgeving waar we doorheen reden was groen. Dat betekent dus dat er wel wat aan water is gevallen. Blijft het ons verbazen dat er op campings gewoon kan worden gebarbecued en hier in Badiaccia zelfs gisteren een vuurwerkshow was.

Het meer waar de camping aan ligt is nog steeds deels droog en stinkt. En dat betekent toch echt dat het hier langzaam maar zeker steeds droger wordt. Nu is het wel zo dat blus vliegtuigen o.a. uit dit meer hier water komen halen om de natuurbranden te blussen. Op dit moment staat het mooie natuurgebied bij de marmer mijnen in Carrara in de hens. De fik bij Roma, een stevige brand, schijn onder controle of geblust te zijn. Her en der in Italië staan natuurgebieden te fikken en toch gooien mensen brandende sigaretten uit de auto. Er wordt voor gewaarschuwd op borden langs de snelwegen.

Vanavond heb ik pannenkoeken gebakken. We hebben onze buikjes rond gegeten en Herman zit nu lekker te dutten bij de gezellige buitenverlichting. Ik had weer even de stroomuitval georganiseerd, door zowel de airco als de waterketel gelijktijdig aan te zetten.Temperatuur op dit moment, 22.00 uur, is 26 graden. Het verhaal is dat het nu zou regenenhier...🤔🤔. Ik zal wel een ongevoelig type zijn, maar ik voel geen spatje.

Eva

Gewoon lekker door buffelen