2024lambermont.reismee.nl

Dag 65. De vredespijp gerookt.

Tot zeker half 1 vannacht waren onze 6 buur jongelui zeer luiddruchtig. Niet fijn. Erger nog, in de avond verscheen er ineens een bbq die alle kanten op vonkte! En dat terwijl het hier gortdroog is. Enfin, de bbq werd verboden, die mag alleen op terrein zonder bomen🙄.

De sfeer tussen de groep jongelui en ons was slecht. Ze liepen ongevraagd over ons terrein, gisteren dat gedoe met die lantaarn, dus Herman had wraak genomen vanmorgen door om half 9 de dissel los te trekken om daarin te gaan rommelen. Kortom: geen fijn sfeertje. Ik had gevraagd, heel netjes, of ze achter onze caravan om wilden lopen omdat wij het niet prettig vinden om steeds mensen vlak voor onze neus te zien langsmarcheren. Ook dat stuitte op weerzin. Van twee kanten was er gewoon irritatie. En net toen ik zat te bedenken dat ik op zou staan en mezelf zou voorstellen en daarna t voorstel te doen opnieuw te beginnen, kwam een van de meisjes naar me toe. Lang verhaal kort: we hebben de strijdbijl begraven, ons voorgesteld aan elkaar en ik heb gezegd dat ze voor onze caravan langs konden lopen. En het voelt goed. Gewoon elkaars verhaal beluisteren, begrip hebben en zeggen " oke, zullen we opnieuw beginnen?"

Tegen de middag gingen we een stukje rijden met als doel ergens een hapje te gaan eten. We waren stomverbaasd dat op een doordeweekse dag alles gesloten was en de straten uitgestorven waren. Wat blijkt, 15 augustus is Maria Hemelvaart. En die dag wordt met een vrije dag gevierd in Italië. Dus geen restaurant open behalve.....de Mac! Nou, ik spug niet op een frietje van de Mac, dus we zijn gaan lunchen bij de Mac met een frietje en een salata mista. Die laatste was ontzettend vers, zo vers koop je het hier niet in de supermarkt.

Daarna terug naar de camping om toezicht te gaan houden in het zwembad. Onderweg was het 41 graden en op de camping slechts 38...

Zo tegen half 6 zijn we gaan douchen en bij de caravan gaan zitten met een drankje. Morgenochtend vertrekken we naar Baddiacci en de weersvooruitzichten zijn wisselend. Duidelijk is dat we een lading regen en onweer over ons heen gaan krijgen zondag en maandag. De hoeveelheid verschilt qua voorspelling per dagdeel . Het ene moment is het 22 mm op zondag, het andere moment 34mm. We gaan er vanuit dat het wel zal meevallen, maar nemen wel onze maatregelen. Zondag wordt binnen zitten, uitslapen, film kijken, spelletje doen en lezen. Maandag zal ook wel zoiets worden.

Maar voor het zover is moeten we hier van de camperplek zien te komen, en DAT gaat een dingetje worden! Toen we de caravan hier neergezet hebben kostte het ons een voetje van een poot. De caravan moest een stukje schuine helling af🙄. Ja! En morgen moet hij achteruit daar weer opgereden worden. We hebben overigens deze plek toegewezen gekregen. Kortom: hoofdpijn probleem.

We zitten met een kop thee buiten. Het is 9 uur en 30 graden. Nog wel n beetje warm dus. Morgen om 7 uur op.

Mien

Fijn dat de strijdbijl begraven is engoed van herman om te gaan rommel dan konden niet uitslapen lekker bij Mac gegeten en toen nog sporten in het zwembad