2024lambermont.reismee.nl

Dag 62. Fikkie

Vanmorgen rond half 10 opgestaan. De onrust, lees lawaai, op de camping duurde tot na 24 uur. Dus we hebben uitgeslapen. Na de klusjes zijn we gaan rijden om een kijkje te nemen in een dorpje een half uur rijden van de camping. Daar waren we zaterdag doorheen gereden, maar het was er zo ongehoord druk dat wij dachten iets bijzonders mis te lopen. Tja, en nieuwsgierigheid wordt afgestraft. Het zag vandaag wederom zwart van de mensen daar. De bijzonderheid van het dorp? Al sla je me dood..grote hotels, legio toeristen winkeltjes, van alles over beren (sleutelhangers, sokken, t-shirts etc), terrassen, maar verder niets bezienswaardigs gezien. Dus waar al die mensen op af komen?? Geen idee. We zijn dus maar weer teruggereden. Maar hebben nog wel een kleine rit door de bergen gemaakt om ergens en mooie foto van het dorpje Opi (echt waar) te scoren. Dat is niet gelukt, maar hebben wel een andere mooie foto gemaakt.

Op de heenweg hadden we ontdekt dat we morgen niet beneden door het dorp kunnen rijden met de caravan. De straat waar we doorheen moeten is deels afgezet. Aan twee kanten staan verkeerslichten en aan beide kanten rijen auto's. Onze caravan is te breed om daar doorheen te rijden. Dus zijn we vanuit het toeristen plaatsje gaan kijken of we dan via het dorp hierboven, vlak om de hoek notabene, kunnen ontsnappen. In principe is dat een prima mogelijkheid. Mits....er geen vrachtwagens aan het lossen zijn, auto's randdebiel zijn geparkeerd, half Italië zich daar ineens heeft verzameld.....kortom: het bidstoeltje staat al klaar voor mij.

Vanmiddag ben ik begonnen aan het haken van een zeemeerminnetje voor de dochter van onze neef. Julia had aangewezen welke ze wilde, dus tante gaat aan de knutsel.

Bij de video's staat ook een kort filmpje van deze camping. En NEE! Ik heb niemand om toestemming gevraagd. Aangezien de hele meute hier elke regel aan zijn laars lapt, heb ik besloten mee te doen.

Dat diertje dat we gisteren doodgereden langs de kant van de weg zagen liggen was een zwijntje. Ik heb gekeken hoe de vacht van een beertje en de vacht van een zwijntje eruit zag en kwam tot de conclusie dat het een nazaat van Knorrie was.

Morgenochtend vertrekken we richting Narni waar ons 39 graden wacht. Maar ook regen en onweer. Dus dat wordt met badpak aan in de regen staan. We hebben ook maar even gekeken hoe het inmiddels met de bosbranden gesteld is in Italië. Ja, het Zuiden is aan het fikken, tot Rome zijn er op dit moment 10 stevige branden. Vanmorgen vloog een blusvliegtuig laag over de camping hier en ik schrok me naar. De evacuatie i.v.m. een natuurbrand vlakbij de camping van eerverleden jaar stond ineens helder voor de geest. Maar het blusvliegtuig kwam kijken of er uit het meer hier beneden water gehaald kon worden. Nee dus. Daar varen mensen in plezier bootjes rond, er zijn wat strandjes bomvol mensen, dus dan valt er blijkbaar niets te regelen. Wat wij overigens heel bizar vinden, is dat hier op de camping overal fikkies gestookt worden en er ook overal brandende bbq's staan. Het stinkt gigantisch, die rook en het verbrande vlees. Je zou denken dat een camping die in een Nationaal Park ligt en zo gespitst is op de natuur dit niet toestaat. Heel vreemd.

We hopen dat Krijs&Co vanavond wat eerder hun stembanden rust gunnen, zodat wij ook iets eerder kunnen slapen. Morgen vroeg op en: we zullen zing