2024lambermont.reismee.nl

Dag 60. Dag hertenbiefstuk...

10 voor 9 reden we weg van camping Sibilla. Ook hier weer een " Ci vediamo l' anno prossimo". De rit was prachtig. De auto had het zwaar door het stijgen ( de temperatuur van de motor bereikte 138 graden!) en de buitentemperatuur van 37 graden. Om half 11 was het boven in de bergen reeds 33 graden en om 11 uur reeds 35 graden.

Op enig moment zagen we een enorme rotspartij en al snel begrepen we dat we daar niet overheen zouden kunnen rijden. Correct! We zijn dwars door de rotsen heen gereden middels diverse tunnels. De langste was 10 km. De omgeving werd daarna droger. De dalen bestonden veel uit bedrijfsterrein . De wegen vielen deze keer heftig mee. Daar waar voor de tunnels overal kleine stadjes waren werd het na de tunnel rustiger. Maar hoe dichter we bij de camping kwamen, hoe meer het opviel dat in deze omgeving een of ander feest gevierd wordt momenteel. Dorpjes die vrolijk versierd zijn, terrassen van kleine gelegenheden die uitpuilen, hordes mensen overal, maar WAT of ze nou precies vieren....wellicht onze komst 🤣🤣

We waren om 3 uur bij de camping in de veronderstelling dat deze vanaf 3 uur weer open was. Fout. De camping en de receptie waren vanaf 4 uur weer te betreden. O ja, dat was ook zo bedachten wij. Tussen 1 uur en 4 uur kun je deze camping sowieso niet op met je auto. Dus we hebben voor de poort de caravan en auto neergezet en zagen toen hoe een groot hert achter onze caravan langs hobbelde naar de overkant. En wat denk je? Mijn schietgeweertje ligt thuis. Dus geen hertenbiefstuk voor ons deze avond. Gelukkig hadden wij gereserveerd, want we zagen andere mensen die helaas weggestuurd werden omdat er geen plek meer was. Alle campings in de omgeving staan werkelijk bomvol.

Maar om 4 uur stonden we dus voor de receptie en een half uur later hadden we ons geïnstalleerd op hetzelfde stukje als vorig jaar, alleen twee plaatsen verder. De camping is bomvol gezinnen/families/ vriendengroepen. Veel rondrennende kinderen. Inmiddels branden overal vuren en staan er her en der tafels gedekt met vrolijk etende mensen. Het is 9 uur s' avonds en de camping bruist van het leven. De meeste gezinnen zitten in tenten, mensen van alle leeftijden trouwens. Campers of caravans zijn hier weinig. Het is een vrolijk gebeuren van mensen die met elkaar de zomer en het leven vieren. Hier hou ik van♥️

Marieke

Jaha ... augustus is de maand van de italianen. Kom daar niet aan, maar geniet mee xxx

Mien

Indrukwekkende rit maar geen rare dingen gebeurd en een leuk ontvang met gezellige dingen dus lekker gaan genieten