2024lambermont.reismee.nl

Dag 53. Ongeschonden dakbedekking

Na de uitputtingsslag van gisteren hebben we maar eerst eens goed uitgeslapen. Half 8 was ik wakker, maar we hielden het vol in bed tot n uur of 9. Aangezien er voor vanmiddag een respectabele hoeveelheid regen was voorspeld, zijn we toen maar opgestaan. Je moet nog wel iets aan je dag hebben tenslotte. Ontbijten, klusjes, koffiedrinken en inmiddels 30 graden. Op tijd lunchen om , voor de bui zou vallen , lekker in het zwembad te kunnen dobberen.

Uiteindelijk kwamen de donkere wolken heel dichbij en zijn we uit het bad gestapt. Pas tegen vijf uur brak hier even de hemel open. Dwz de wolken braken open. Nu hebben we op een van de vorige campings heel bloedig zitten knippen en naaien en plakken aan beschermingskussens voor de dakramen. Dit om te voorkomen dat ingeval van hagel de dakramen het zouden begeven. We hadden daarvoor een gloednieuwe tuinstoel gekocht, omdat daar een uitermate geschikt kussen op lag. Ons knutselwerk ligt dagelijks netjes opgeslagen in de caravan op mijn bed onder de sprei. Te wachten op het moment dat......het giga gaat hagelen. Maar ja, hoe weet je dat er hagel gaat vallen als je gewoon op een of andere buienradar zit te gluren????

En zo kon het dus gebeuren dat wij DACHTEN dat de beloofde 9 mm regen aan ons voorbij zou gaan(wat ook gebeurde) en de donkere wolken die wel echt boven ons kwamen hangen wel mee zouden vallen. Niet dus!

Ineens begon het giga te waaien, van t een op t andere moment. De vuilnisbak waaide weg, de deur klapte dicht, we wisten niet hoe snel we onze spullen in veiligheid moesten brengen. En direct daarna kwam de regen, die overging in hagel maat doperwt, die overging in hagel maat kleine knikker......Mooi in deze was wel dat de door ons gemaakte beschermingskussens voor de dakramen de aanval fantastisch hebben overleefd. Geen puntje schade, ze zien er als nieuw uit. Hagelnieuw kunnen we wel zeggen.....die bewaarplek in mijn bed is fantastisch .....ja.....Ofwel: het ging zo razendsnel die weersverandering, dat we de dakramen al niet meer open durfden te doen uit angst dat ze eruit zouden vliegen. Enfin, de ruiten leven nog, wij ook, en na afloop lag de elektra eruit.

Tja, snel de fles witte wijn gepakt, want die was op dat moment nog koud. Zonde om naast de opwarming van de aarde ook last te krijgen van de opwarming van een fles witte wijn. Herman, mijn held♥️, is uiteindelijk naar buiten gegaan om te kijken of er iets mis was met de snoeren. Maar nee, bovenin de camping was er ook een elektra probleem. Ik zag ons de hele avond al plakken chocola, toast met zalm, koekjes, lekkere yoghurtjes etc. eten ter compensatie van dat bord warm eten, dat ik door gebrek aan elektra niet kon koken. Nou ja, dat kon wel, maar aangezien de hele hut potdicht zat ivm het slechte weer, lag ingeval van koken een koolmonoxide vergiftiging op de loer. En aangezien we van plan zijn nog n paar weken verder te reizen leek ons dat een slecht beleid.

Het liep anders! De hagel hield op, de elektra werd hersteld en ik ben maar gaan koken. Er zou vanavond nog n bui komen, maar daar geloven we niet echt in. Het is hier inmiddels flink afgekoeld en we zitten met een kopje thee op te warmen.

Eva

Helemaal goed gegaan !

Mien

Dat was best een spannende dag je weet niet echt wat je te wachten staat maar de voorbereiding was goed gelukkig geen schade

Alie

En al die ellende met een comfortabele woning op de beste plaats van Nederland ….
Ach .. een mens wil lijden.