2024lambermont.reismee.nl

Dag 50. Ci vediamo

Na een hartelijk afscheid van Carmen, onze camping buurvrouw van vorig jaar en dit jaar, vertrokken we om 9 uur naar "beneden". De oude heer kwam de sleurhut met zijn tractor ophalen, de camping was nogal stijl! Na te hebben aangekoppeld, afgerekend en "Ci vediamo l' anno prossimo" te hebben gezegd (ja, ik heb nog wel iets onthouden van mijn cursus) vertrokken we richting Petricci waar de volgende camping ligt. Opvallend waren de enorme zonnebloem-velden met bloeiende zonnebloemen. Bovenin Italië waren deze al lang uitgebloeid. De temperatuur tijdens onze reis liep op tot 41,5 graden. Dat is best warm moet ik zeggen. We zijn er een paar keer uit geweest om naar de wc te gaan, maar waren blij als we weer in de auto zaten. Ook leuk in dit deel van het land zijn die hele oude stadjes/dorpjes die bovenop de bergen liggen. Met stadsmuur eromheen en al eeuwen oud.

Onderweg hebben we de Essalunga-Super gearresteerd, meteen voor een hele week ingeslagen. Het probleem hier is namelijk, dat we vanaf de nieuwe camping een half uur moeten rijden voor een supermarkt over een weg die je in je ergste Italiaanse nachtmerries niet kunt voorstellen! De caravan heeft goed op zijn bliksem gekregen tijdens de rit. De motor van de auto trouwens ook.De camping zelf is echt een paradijs. En deze keer wil ik me ook eens aansluiten bij de knutsel-ochtenden. De steen die ik vorig jaar had beschilderd werd meteen tevoorschijn gehaald door de eigenaar.

Na een hartelijk welkom/weerzien met de eigenaren met een glas witte wijn, is Herman met Bas (eigenaar) terug gelopen naar de auto. De caravan werd losgekoppeld en achter de jeep van Bas gehangen. Ik mocht in de jeep mee, nieuwe ervaring. En Bas trok die sleurhut zo naar onze plek. We hebben een plek gekregen vanwaar het voor mij hopelijk mogelijk is het gezelligheid punt (hoe noem je zoiets) vrij eenvoudig te bereiken. Voor een glaasje of babbeltje of wat. En van daar af ook het zwembad. Mijn enkel is momenteel echt een dingetje.

En inmiddels hebben we lekker sushi gegeten en gaat Herman de auto wegbrengen naar de parkeerplaats. Daarna even douchen en dan lekker verder gaan met zitten.

Reacties

Reacties

Bea

Fijn dat jullie weer goed gearriveerd zijn op de camping. Wat ‘n temperatuur zeg!
De caravan en auto mogen weer bijkomen.
Wat leuk dat de campingeigenaar nog wist welke steen je vorig jaar had gemaakt 😀, nu maak jij wel héle mooie stenen, dat mag gezegd worden.
Misschien je enkel intapen? Maar ja met die hitte is dat ook geen pretje denk ik.
En de teen van Herman, hoe gaat het daarmee? Voorlopig houden jullie het bij deze mankementen hoor, dat kunnen jullie niet gebruiken! Geniet van de omgeving en van elkaar 😀

Marieke L.

Bea♥️

Mien

Dat was een lange rit maar wel weer veilig op bestemming en dat was voor jullie thuis komen heel leuk nu de enkel laten rusten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!