2024lambermont.reismee.nl

Dag 40, lummelen en eten

Vandaag gingen we na de klusjes op broodjesjacht. Omdat hier in de buurt vrij kleine supermarkten zijn die enkel plakken glutenvrij brood hebben, moesten we dus met de auto een eind rijden naar een wat grotere winkel. Niet zo' n extra large ding, want daar zoek je je helemaal de takken. Onderweg kwam een tegenligger aan en toenn hij vlakbij was schoot er ineens een motor achter hem vandaan die op t nippertje voor die auto weer naar rechts schoot. Herman schrok zich kleurenblind. Een klein half uurtje rijden hier vandaan was een Conad. En ja, ze hadden zowel focaccia broodjes om af te bakken als een stokbrood. Dat voelt erg zacht aan en er staat niet op dat t afgebakken moet worden🤔. De naam stokbrood wordt door die slappe worst niet echt eer aangedaan. We proberen hem uit en als hij niet te hachelen is doneren wij hem aan het gevang.

Geslaagd voor de boodschappen en dus op naar ons volgende plan. Daar vandaan was het namelijk 20 minuten rijden naar hetzelfde restaurant als waar we gisteren waren. Helaas! Het blijkt dat je daar echt alleen terecht kunt als je gereserveerd hebt. Maar niet getreurd, daar in de buurt hadden we een Albergo/hotel gezien. Daar konden we terecht, ook voor glutenvrij eten. We zagen er werklui zitten (op zondag!) en de een na de andere vrachtwagen met begeleiders arriveerde voor een stevige lunch. En ja, het eten was prima (zie foto's). Gewoon gaan eten en drinken waar de locals eten en drinken. Zonder allerlei poespas, maar vriendelijke bediening en lekker eten. En na zo'nlunch ben je dan echt toe aan je middagdutje.

Na het middagdutje kwam kleine Jim gezellig buurten, ik ben dol op dat knulletje. Jim ging zwemmen en wij er achteraan. Ja we sporten wat af. In het bad hebben we ook een tijdje gelummeld met een joch van een jaar of 9 waarvan wij overtuigd waren dat het een meisje was🙈. Ja, lange blonde haren, rond snoetje.....hij had een broertje dat we ook voor zusje versleten. Na het zwem festijn toastjes gesmeerd en Jim kwam vrolijk mee happen. En twee steentjes beschildert met viltstiften met t joch. Vanavond een tomatenplaat met mozarella genuttigd en her en der met buren gesocialised. Het is een zwaar leven, maar we zetten door hoor.

Mien

Het was dus weer een doe dag voor jullie en zeker dat sporten elke dag ben trots op jullie