2024lambermont.reismee.nl

Dag 30 Gratis af te halen...

Heet! Het was heet vandaag. Reeds om 9 uur was het 28 graden. We waren vroeg opgestaan om dus de dingetjes die we even wilden doen gereged te hebben voor de grootste hitte. Paar kledingwassen gedraaid en de dagelijkse klusjesvgedaan en toen boodschappen doen. Bij de winkel aangekomen was het inmiddels 31 graden. Tjonge wat een feest om in die supermarkt te zijn. Niet zozeer vanwege de boodschappen,maar vooral omdat we even konden afkoelen. Koffietje gedronken daar en toen naar de camping terug met een gloednieuwe tuinstoel in de auto. Nee, we hadden geen kapotte stoelen, we hadden twee hele stevige en dikke kussens nodig ter bescherming van onze dakramen ingeval van hagel. En het enige kussen dat aan die wensen voldeed was dat kussen in die tuinstoel. Een kussen zonder stoel kopen ging niet, dus we hebben de hele stoel gekocht.

Op de heenweg naar die winkel viel ons op dat er een constante stroom, file dus, vrachtwagens over die provinciale weg ons tegemoet kwam. We zagen de bui al hangen, want ja wij moesten ook een keer terug🙄. Op de terugweg was de file met hier en daar een personenwagen gigantisch en Herman besloot via landweggetjes te gaan rijden om de file de pas af te snijden. We kwamen bij een soort van mini mini spookdorpje. Er stonden hele oude (vroeger beslist mooie) gebouwen, maar verlaten, raamloos en overwoekerd door planten. Het was een vrij bizar gezicht maar had ook iets schilderachtigs. Helaas ging het landweggetje over in een gras en zandweggetje en dat ging Herman te ver. Dus afgeslagen om vervolgens weer in te voegen in de vrachtwagenpolonaise.

Zo rond twee uur geluncht en toen riep het zwembad ons wel heel hard. Dus hebben we de rest van de middag heerlijk aan en in het zwembad gelegen. Het was 36 graden. Het is nu 9 uur en iets van 31 graden. Maar gelukkig was het niet van dat klamme weer zoals gisteren.

Na het eten heeft Herman het nieuwe stoelkussen in twee stukken geknipt en heb ik de open kanten professorisch dichtgenaaid met de hand. Herman heeft daar vervolgens nog ductape overheen geplakt en had nog goed te gebruiken touw in het kastje liggen! Wie wat bewaard, die heeft wat( nietwaar lieve kinderen???). De kussens zullen de dakramen beschermen in geval van nood. Want als de dakramen kapot klappen is het een heel gedoe de caravan naar Holland te laten retourneren.

Voor onze caravan staat nu een eenzame campingstoel zonder kussen. Gratis af te halen voor wie wil.

Eva

Echte vakantie! Creatieve ideeën in overvloed

Mien

Wat een drukke dag wat je niet verwacht had maar alles is goed gekomen en belangrijk dat jullie het noodweer voor zijn.en wat heerlijk dat het zwembad riep

Alie

Probeer mij voor te stellen hoe jullie je rol huisje in de watten leggen:
klim je dan het dak op en leg je dat kussen OP het luik of moet je het juist van binnenuit beschermen?
A propos hebben ze in het buitenland geen kringloopwinkels?

Marieke L.

Geen idee of ze kringloopwinkels hebben en dat is ook niet interessant. Deze klus moest geklaard worden met speciale stof. En dat zat nou net op die stoel. Herman kan hem er van binnenuit overheen schuiven, dus zodat de eventuele hagel NIET op het kunstglas komen. Hopen dat het nooit nodig is, maar in Italië kan t spokenAls we terug zijn laat ik het je zien.Als we dit eerder bedacht hadden DAN was ik naar Karterus gegaan en had ze zelf gemaakt.