2024lambermont.reismee.nl

Dag 29. Waar de cicaden zingen...

I.v.m. de verwachte hitte, reden we vanmorgen om kwart voor 9 weg van de camping. Met ons reden onze buurtjes, ook Hollanders, weg. Ze gingen stomtoevallig naar dezelfde camping als wij. Vorig jaar waren we via binnenwegen gereden, maar dat was ons minder goed bevallen. Dus via de snelweg deze keer. Met een paar pauzes onderweg kwamen we tegen half 3 aan op de camping in Salsomaggiore.

Nadat de hut was neergezet zijn we eerst het beddengoed en n deel van de kleding gaan wassen. Onderweg was het buiten 36 graden, maar gelukkig was het op de camping een stuk koeler: 34 graden...😥En ongelooflijk klam. In de caravan was het 36 graden en we dachten gebraden te worden. Lang leve de airco. Het is inmiddels 24 graden binnen. Toen de was draaide is Herman even het zwembad ingesprongen. Er zijn hier 5 baden en reken erop dat wij daar morgen gebruik van gaan maken.

Na onze Hollandse pot vanavond, gebakken piepers met n stukje pulled pork en een lekkere salade, zijn we onder de douche gestapt. En nu zitten we dan buiten, want eerder was het echt niet te houden. Morgen wordt het hier een paar graden warmer....

Met het oog op eventuele hagelbuien deze reis, hebben we even zitten brainstormen. We hoorden een verhaal van dakramen die door grote hagelstenen kapotgeslagen waren. Ja, dat is dan we meteen einde reis. Dus nu hebben we iets bedacht en we gaan van de week kijken of we ergens de materialen kunnen opduiken. Zaterdag gaan we naar Marzabotto en daar zit een giga winkel die echt de meest malle dingen verkoopt. Daar gaan we eens goed neuzen ( koud kunstje voor Herman hoor ik onze Bas zeggen!).

Voor nu zitten we buiten met een gevoel dat we in de tropen zitten. Een klamme avond, de cicaden zingen en wij zitten met een kopje thee de bejaarden uit te hangen.

Mien

Wat fijn dat jullie mooi weer hebben dan kunnen jullie weer sportieve banen trekken in het zwembad veel plezier en lekker genieten