2024lambermont.reismee.nl

Dag 27. Deel Tour de France gereden!

Aangezien we veel minder beweging hebben dan thuis, besloten we vandaag een sportieve prestatie neer te zetten. Hou je vast! We hebben iets van 50 km van de Tour de France gereden. Ja! We waren vroeg begonnen en het was geweldig om te doen. Met ons zagen we meer mensen dit doen. Wat ons na afloop wel verbaasde was dat wij op de tv altijd zien dat de wielrenners zich de roetentoeter zweten en afgepeigerd zijn. Wel, daar hadden wij nou helemaal geen last van. Nu kan dat verschil in ervaren komen omdat wij die 50 km met de auto hebben gereden. In dat geval is de auto een absolute aanrader voor de lui die ouderwets de fiets pakken. In alle dorpjes die we tegenkwamen hingen al feestelijke vlaggetjes. Zó leuk. En mensen zwaaiden vrolijk naar ons nadat we naar hun hadden gezwaaid. We doen het zo weer, zo leuk was het. En je krijgt ook een enorme kick als je zo'n sportieve prestatie neerzet he.

Ondanks onze sportieve actie zagen we onderweg besneeuwde bergen. We hadden stralend weer en het was dus erg helder. Gisteren hadden we ook al sneeuw gezien.

Ondanks de onderbreking van onze reis door onze sportieve actie, waren we veel te vroeg bij de camping. Die lui rusten tussen 13.00-15.00 uur. En het zijn geen bejaarden hoor. We zijn dus eerst de Lidl gaan plunderen en hebben de benzinepomp bezocht. En toen naar de camping waar een Hollandse invasie bleek te zijn. We zijn vorig jaar ook op deze camping geweest, en we wusten waar we graag wilden staan. Prima camping: Il Melo. Als wij ergens de P over in krijgen, is het wel als een mooie kampeerplek voor onze neus wordt ingepikt. Dus Herman zette netjes de auto met sleurhut in de rij en ging te voet de berg op ( flitsend snel ondanks de eerdere sportieve prestatie) om zich bij de receptie aan te melden voor dezelfde plaats als vorig jaar. De brave wachters in hun auto's hadden pech.De plek daarnaast was nog vrij, het uitzicht blijft hetzelfde. En zo kan het gebeuren dat wij hier nu lekker met een hapje en een drankje voor onze sleurhut zitten. Ja zitten! Niks geen zadelpijn, en nog genoeg zitvlees voor een relaxed avondje zitten voor onze caravan.

Eva

Hulde!! Hapje en drankje wel verdiend!