Dag 23. Topsport

Eindelijk is de wind gaan liggen. En dan voelt 26 graden ineens zeer aangenaam aan. Tussen de middag zijn we weer in het dorpje gaan lunchen. Gewoon bij de Tabac op het terrasje, waar de werklui ook allemaal gaan zitten. Ze hebben daar een echte kok in de keuken. En het eten is goed zo te zien.

Na ons lunch uitje besloten we even heftig aan sport te gaan doen. Dus.......naar het zwembad en dobberen. Daar moet je niet te simpel over denken, over dat dobberen. Het is een heuse sport EN je moet er echt wel wat voor doen. Te beginnen met zo'n 100 m. lopen naar het bad toe. Niet geringe bezigheid hoor. Dan dat hek openmaken: daar moet je kracht in je handen voor hebben. En dan 'n lange trap van vier treden afdalen het water in, ook heavy. Maar DAN komt het er op aan: het bemachtigen van een rol schuimrubber waardoor je kunt dobberen. Het is mij gelukt zo' rol te bemachtigen, maar ik moest er al mijn krachten voor gebruiken om zo snel mogelijk die 8 meter tussen die rol en mij te overbruggen. Er waren namelijk nog veel meer sporters.....Herman had het toekijken....

Morgenochtend vertrekken we richting Gap.