2024lambermont.reismee.nl

Dag 16. Burenleed

Vanmorgen werden we wakker met...natte druppels die uit de lucht vielen🤔. Nader onderzoek leerde ons dat het een gedeelte van de dag ons deel zou zijn. Dat gaf ons mooi de gelegenheid om naar een supermarkt te rijden die 3 kwartier verderop lag. Niet alleen een supermarkt, maar daar lag ook een door ons felbegeerd tankstation. We reden binnendoor, want tenslotte zijn we toeristen.

De supermarkt was echt een lel van een ding waar je ook van alles aan non-food kon scoren. Om te voorkomen dat we hebberig aan het graaien zouden gaan, had ik een boodschappenlijstje in mijn jaszak gestoken. Maar pas ècht hoogbegaafd was het geweest als ik die jas ook had aangetrokken🙈. We hebben ons weten te beheersen met graaien, maar konden terug bij de caravan toch niet meteen alles goed kwijt... Herman kocht overigens een hele leuke armband voor mij. En deze ekster is daar erg blij mee.

Toen we de superstore uitkwamen zagen we meteen dat er brand was ontstaan in het (overdekte)tuincentrum dat recht tegenover de graaishop lag. Een ogenblik dachten we nog dat men daar een bbq aan het demonstreren was, maar toen we de enorme vlammen zagen begrepen we dat het wellicht veroorzaakt werd door een zeer heftige foutgegane demonstratie. En nog voor wij, als de donder, wegreden kwamen daar de toeters en bellen al in vol ornaat aangereden. Het bleken 2 of meer auto’s te zijn, maar het waardoor weten we ook niet.

Terug op de camping stuitten we op een pas aangekomen camperbus, waarvan de bestuurder geen camperbus-ervaring had. Het ding is gehuird en ze hebben geen eevaring. Ja, het klinkt echt gemeen (ik geef meteen toe dat het ook zo is), maar het leed van dat stel deed ons en onze buren stiekem wat gniffelen. Wat bleek, de camperbus had geen trekhaak aan de voorkant om een touw aan vast te binden....deze ontbrak, de man wist van niets🙈. En toen de campingeigenaar uiteindelijk met zijn tractor kwam en hem begon los te trekken, zag Herman dat de auto wel vooruit werd gesleept, maar dat de achterwielen niet draaiden....de man zat achter het stuur en had de handrem erop gezet 😱.Uiteindelijk hebben ze de wagen neergezet op een ronding, waardoor ze vannacht lekker "dichtjes bij kortjes" zullen liggen omdat ze naar elkaar toe rollen. Daarnaast is de wagen dusdanig zwaar beladen dat een van de ophoogstukken inmiddels al in de grond gezakt is. De rest zal vannacht wel verdwijnen, want de vrouw des wagens is behoorlijk aan de maat. Zojuist hoorde ik dat die kar op een verkeerd stukje was belandtvomdat meneer de handrem er niet opzette.

En zo zitten we dan nu aan de sushi om onze enerverende dag te laten bezinken. Morgen trekken we verder.

Alie

Naast alle enerverende privé- en buren verhalen ben ik eigenlijk ook wel geïnteresseerd in jullie overige toeristische ervaringen behalve de niet zo passende ouwe meuk in kasteel Azay-le-Rideau.
Vertel eens over Franse dorpjes,leuke huisjes, natuur bijzonderheden.
Volgens de kaart zitten jullie nu in de buurt van (of op?) een naturistencamping.
Wel handig eigenlijk: géèn wasjes meer te draaien.

Marieke L.

Wij zijn lui en genieten van de zon, de stilte, het niets moeten.