2024lambermont.reismee.nl

Dag 15. De ondernemers

Mooi weer. Warme zon. Hier hebben we van gedroomd. Reeds om half 8 was het prachtig weer. Een dag om iets te ondernemen dus. Wel, dat hebben we dus gedaan:

Opgestaan en bedden helemaal verschoond. Geveegd, badkamertje en afwas gedaan en vervolgen drie wasmachines beddengoed en kleding weggewerkt. Aangezien er maar 1was- en droogmachine is op de camping, hadden we hier een dagtaak aan. Nu waren we niet zo geschift dat we met die drie zware zakken wasgoed bergie-op en bergie-af gingen in de brandende zon. Nee, zó'n ondernemingszin hadden we nu ook weer niet. Dus we reden brutaalweg met de auto het terrein op om ons tot de wasplek te rijden. Dat klinkt misschien wat overdreven, maar het is een zeer grote camping met heel veel grote hoogteverschillen. En deze actie hebben we diverse malen herhaald. Gevolg: schone bedden en kleren en morgen tijd voor leuke dingen zoals "lezen". 🤗 Dat we dat met de auto deden zat ook vast op het feit dat onze caravan eigenlijk aan het begin van de camping stond. Vlak bij de receptie, cafe, enz. Maar de wasmachines staan ver weg in een washok een heel eind naar beneden. Je moet het maar bedenken. Herman heeft nog een stevige wandeling over het terrein gemaakt, maar dat zag ik niet zo zitten in de brandende zon. Ja, het is hier zo' n paradijs (met al die Adams en Eva's), dan vervalt de behoefte om een stinkend middeleeuws stadje te bezoeken. Voor het avondeten had ik een ovenschotel gemaakt en nu zitten we aan de thee.

Buitengewoon intensieve en spannende dag uiteindelijk. Morgen proberen om niets te ondernemen.

Mien

Jullie hebben best een drukke dag gehad als ik dit lees maar dat je beddengoed weer lekker schoon is .morgen maar een vakantie dag nemen. Hier was het ook erg warm

Alie

Zwoegend bestaan.

Alie

Leuk,zo’n Frans chique kasteel op de voordeurmat: Azay- le-ridaux,
Herinnering :-tig jaar geleden, zwervend door de Loirestreken met een klein tentje en een gaspitje, telden we onze frankskes en bezochten zo’n zomeravond happening: “Son et Lumière”; romantische boottochtjes met adelijke verliefden
in betoverende lichtstralen en idyllische muziek.