2024lambermont.reismee.nl

Dag 14. De illegaal.

De dag begon voor ons met een uithuiszetting met grof geweld. Jazeker, ik twijfelde geen seconde: weg met die illegaal. Herman ontdekte de illegaal toen hij uit bed stapte! Ja, dan ben je meteen klaarwakker. Ik heb het dus over een teek die zich vrolijk aan het ingraven was in Herman zijn borst. Nou, als hij op zoek was naar moedermelk dan had hij pech en al helemaal bij Herman. Kop eraf en afvoeren. Gelukkig hadden we nog antibiotica bij ons, dus Herman zijn darmen kunnen weer even feest vieren.

Het tweede zeer belangrijke ding dat Herman deed, was om 9 uur opbellen naar Nederland naar een boer in Gorssel. Gisterenavond werden we namelijk opgebeld door Jan-Willem, de man in St. Hubert waar onze caravan gestald staat. Jan-Willem moet per direct alle caravans van zijn terrein verwijderen! Dit flikken steeds meer gemeenten. Gelukkig kent Jan-Willem een boer in Gorssel die zijn klantenbestand wil overnemen. Wij waren dus vanmorgen onszelf meteen op die lijst gaan laten zetten.

Daarna vertrokken we kwart voor 10 voor n rit van 300 km. Om niet steeds over de snelweg te rijden zijn we een groot deel binnendoor gereden. En ja, dat is heel stil, heel rustig en heeeeeeeel erg " we hebben vakantie" voelend(en hobbelig).

Toen we de weg naar de camping ingeslagen waren, vroegen we ons reeds na 30 meter af of we wel goed zaten. Herman belde dus op naar de campinghouder, en jawel gewoon recht door rijden. Nu was het rechtdoor rijden niet zozeer een probleem, alswel de breedte van het weggetje. D.w.z . Het zou een giga probleem worden als een of andere campinggast wilde ontsnappen...Gelukkig heeft de beheerder zijn gasten stevig onder controle en bereikten we na een km of 3 de toegangspoort. Dit alles maakt overigens wel dat ik inmiddels heftige fantasieën begin te krijgen over onze uitbraak over drie dagen 🙈

We staan, vooraf goed geïnformeerd, boven. Het terrein is nogal glooiend en dan druk ik mezelf heel voorzichtig uit. Maar het komt er op neer dat, hoe lager je gaat staan hoe verder je van de voorzieningen afzit en hoe meer en langer je moet klimmen met je plee of met je water jerrycan. Nu zitten de douches schuin beneden ons, de kroeg idem en het watertappunt 20 m lopen op ons veldje .

Het is hier werkelijk prachtig. Er is geen zwembad, maar op ons veldje staat een douche. Alleen koud water. Mochten we bevangen raken door de hitte, dan reken ik erop dat deze douche ons bij zinnen brengt.

Eva

Volhouden mensen, jullie moeten nog meer dan 2 maanden!

Mien

Heb het net gelezen die teken moeten jullie wel hebben ik dacht dat als je in gras gaat leggen of in bos lopen.

Alie

Wat kan het leven lijden zijn.

Marjan Witzel

Lieverds, weet dat ik jullie avonturen ademloos lees maar dat ik niet elke keer reageer! Het zijn enerverende en amusante verhalen. Geniet van alles!