2024lambermont.reismee.nl

Dag 11. Het kasteel

Kijk eens aan. Het weer was vandaag een stuk beter dan gisteren. Althans, in de ochtend. Het regende namelijk een stuk minder hard en ook minder lang dan gisteren. Er is dus duidelijk verbetering! Maar desalniettemin toch wel hard genoeg om ook vanochtend lekker lang in bed te blijven liggen met een boek. Maar ja, we moeten natuurlijk toch wel een beetje de toerist uithangen. Nu staan er hier in de omgeving overal kastelen. Vorig jaar hebben we daar al een serie van bezocht, dus in dat kader besloten we er nog maar 1 aan het lijstje toe te voegen. Bij de die ontzettend aardige receptioneur hebben we gevraagd welke kastelen de moeite waard zijn.

Maar eerst weer even de dagelijkse boodschappen gedaan. Daar moeten we nog even een goede regelmaat in weten te vinden. Groente is een moeilijk iets hier. Weinig keuze, slechte kwaliteit. Grote winkels zijn hier ook niet echt veel. We hebben een SuperU op een half uur. En een Leclerc (met misschien meer keuzes) op 47 km. Maar om nou 95 km te gaan rijden voor een paar boodschappen, dat is zelfs voor ons te gek. Maar de keuze van glutenvrije spullen is helaas uiterst beperkt. Tā€™is niet anders.

Na de lunch zijn we naar het kasteel Azay-le-Rideau. Van buiten een prachtig gebouw. Met een prachtig park eromheen met schitterend mooie oude bomen. Maar binnen viel het eigenlijk tegen. We hebben er natuurlijk al een serie gezien. Sommigen heel mooi, andere saai. En deze viel in de categorie ā€œmeer van hetzelfdeā€. Trappen omhoog, door kamers heen waar meubels stonden die niet bij elkaar pasten en sowieso niet zo oud als het kasteel zelf waren. Een ā€œkeukenā€ met gerei maar zonder oven/vuurplaats of iets dergelijks. Elders in een kamer een plastic varken aan een spit in de haard. En zo ging het maar door. We hebben daarom ook maar besloten om niet nog meer kastelen te gaan bezoeken. Behalve eventueel voor de parken die erbij liggen. Die zijn meestal wel het bezoeken waard. Zo ook dit park. Zie de fotoā€™s. Maar al met al hebben we daar best wel een tijd doorgebracht.

Terug op de camping zijn we lekker in het zonnetje gaan zitten. Want oh ja, die is vanmiddag weer gaan schijnen. En de voorspellingen zijn dusdanig dat we besloten hebben om hier nog maar 2 dagen aan vast te plakken. Want wat willen we nou precies op vakantie? Rust, lekker weer en een zwembad. En laten ze dat hier nu allemaal hebben! Dus we genieten er nog even van.

Mien

Ik denk dat jullie de mooiste al gezien hebben vorig jaar en daan valt dit tegen maar het kasteel en het het parker om heen is prachtig. Met boodschappen halen is een ramp voor jou.doe lekker rustig aan en geniet van de zon en zwembad

Marjan

Klinkt als een heerlijke dagā€¦.
En ook hier, eindelijk ā˜€ļø

Alie

Wel een aardig optrekje dat kasteel.