2024lambermont.reismee.nl

Dag 8. Woensdag wasdag

Daar waar we gisteren bakken vol regen kregen, kregen we vandaag in de middag zon. En als die doorbreekt is het meteen warm. Vanmorgen hebben we de bedden verschoond en met een flinke berg was hier de wasmasmachines aan het werk gezet. Beddengoed, handdoeken, kleding. Om 11 uur lag het grootste deel weer schoon en wel in de kastjes.

Op naar de Lidl. Daar viel de groenten dusdanig tegen, half verrot, dat we maar naar de Carrefour zijn gegaan. Glutenvrij was er, behalve koekjes en plakken brood, niets en vegan yoghurt of iets anders vegan ook niet.

Dus zijn we ons verdriet hierover te lijf gegaan met een lekkere lunch. Herman vergreep zich aan vers stokbrood met rosbeef, ik maakte een afbakbroodje soldaat met groentehummus en pesto.

Na de lunch zijn we over het terrein gaan wandelen. Dat is groot zeg. Ik weet niet hoeveel trailers er staan en ook caravans. De caravans zijn privé bezit, maar zo te zien is de eigenaar bij 'n aantal van die sleurhutten al heel lang niet langsgeweest. De trailers zijn, denken wij, ook deels van particulieren. Maar er staan ook gloednieuwe trailers, en ik wilde wel eens weten hoe die dingen er van binnen uitzien. Wel, dan ga je dus gewoon met je neus tegen het raam van zo'n niet bewoonde trailer staan. Wel handig om eerst even rond te kijken of het ding echt onbewoond is...🙄🙈🙈

Na de wandeling was het tijd voor middagdutje nr. zoveel voor Herman, en voor mij tijd om eens te kijken of zich niet toevallig een teek zich verlustigde aan mijn bloed. Middagdutje nr. zoveel van Herman was in dit geval van zeer korte duur, want ik ontdekte een illegaal die zich in mijn huid had ingegraven. Langleve het tekenuithaalding en de antibiotica die we over hadden van het tekenfestijn van vorig jaar.

Na het uitzetten van de illegaal heeft Herman de  lamp die we op ons feest kregen van John en Dorien in de zon gezet. De lamp van Marjan ligt aan de oplader, dus we zijn rijp voor zwoele Italiaanse avonden.

Morgen staan we vroeg op: om 7 uur. We rijden dan naar Cléré-les-Pins en dat is 350 km rijden. Best wel veel als je onze uitgebreide stops in ogenschouw neemt.

Eva

Goed werk gedaan vandaag! Goede reis morgen!

Alie

Dat was dus eenheden ruk.

Alie

Bedoel: een hele ruk,